Така дісталась вже нам робота, є в ній і радість, є й турбота, є вічний пошук, безсонні ночі, та гріють душу дитячі очі.

Робота з обдарованими дітьми

Робота з обдарованими дітьми
Урок математики – 1 клас
Додаткове заняття з математики

Тема: Додавання та віднімання чисел в межах 10. Розвязування задач.
Мета: закріпити знання таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10, формувати
           обчислювальні навички учнів, вдосконалювати вміння учнів розв’язувати  логічні
           завдання, розвивати математичну мову, логічне і творче мислення, прививати любов
           до математики.
Обладнання: слайдова презентація уроку, малюнки казкових героїв, плакат «Математика –
           гімнастика розуму» (А.В.Суворов)
Форма проведення: урок-зустріч з казковими героями

Хід уроку
І. Організаційний момент (слайд № 1 – девіз)
                         Девіз
Все уважно розглядай,
Точну відповідь шукай,
Розум, слух, гостре око, терпіння розвивай,
Намагайся, щоб про тебе сказали «Молодець!»

-          Сьогодні ми з вами вирушимо сторінками улюблених відомих казок на зустріч з
казковими героями. Кожна казочка приготувала вам завдання.
Казок чимало є на світі –
і веселих і сумних.
Хіба зможемо прожити
ми без них?
Казка стукає у двері –
привітаємо її.
Казко, казко, ти зявилась!
Казко, казко, розкажись!

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
До класу заходить королева Казка.
Королева.
До яких чарівних діток завітала я сьогодні! Я дуже рада знайомству з вами. У моїй казковій країні живе дуже багато різних мешканців. І всі вони живуть дружно і щасливо, бо знають математику. Я дуже хочу познайомити вас із ними. Вони всі хочуть з вами подружитися.
Слайд № 2 – казкові герої.
А щоб дружити з ними, треба виконати їхні завдання.
1.      Весела лічба – Слайд № 3
-          Ось Червона Шапочка шукає стежку до бабусі. Щоб вона її швидше знайшла, треба розвязати задачі-вірші.
У Надійки три копійки,
А Світланка має пять.
Допоможемо дівчаткам
Гроші всі порахувать.
                      Під дубочком 5 грибочків,
                      Під сосною їх – чотири.
                      Скільки разом? Полічили?
Три овечки коло гречки,
На лужку ще три овечки.
Полічи овечок цих.
Скільки разом їх усіх.
-          Молодці! Задачі розвязали, Червону Шапочку врятували.
2.      Усний рахунок
Королева.
-          Дивіться, дивіться, як швидко стежинкою котиться Колобок. Він втікає від Лисички, яка хоче його з’їсти Допоможемо Колобку врятуватися. Для цього розв’яжемо ці вправи.

Гра «Мовчанка» - Слайд № 4
10                                                         1
8           - 6                                            5           +4
9                                                           0
7                                                           4

Гра «Ланцюжок» - Слайд № 5

3
 



+2

+4

-3

-2

-5

+3
                                                 
 





Гра «Сходинки» - Слайд № 6
                                                                    10 – 9
                                                8 – 6                              9 – 7
                             6 – 4                                                                 5 – 3
          7 – 5                                                                                                     8 – 6

-          Колобок врятований, побіг додому. А ми трішечки стомилися, тому Пан Коцький пропонує нам відпочити.

            Фізкультхвилинка
Сірий котик міцно спав,
Навіть пісню не співав.
Та нарешті він проснувся
І довкола озирнувся.
Став смачненько потягатись
Та чистенько умиватись.
Порозчісував він вуха
Довгі-довгі, русі-русі.
Зуби й кігті нагострив
Й до комірчини побрів.
Буде мишку полювати
І добро оберігати.
Й ми, як котик, відпочили,
Щоб зміцніли наші сили.
ІІІ. Обчислення значень виразів – Слайд № 7
Королева.
До нас в гості завітав Буратіно (слайд № 7). Ви ж знаєте хто це? Так, це казковий герой, якого тато Карло направив до школи вивчати математику. Давайте разом з ним обчислимо ці приклади. (письмово, з коментуванням)
5+4-3=                           6+4-2=
6-4+8=                           4-4+9=
4+3+3=                          8-2+1=
Слайд № 8
-          А ось Незнайко заплутався серед числових виразів (слайд № 8). Наробив помилок і ніяк не може знайти їх. Виправимо Незнайкові помилки.
3+2+2=8                        6-2+4=9
5-3+4=7                         7-4+5=10

IV.  Розвязування задач – Слайд № 9
-          По річці в човнику пливе Івасик Телесик.(слайд № 9). Він ловить рибку тату й мамі. В цій тишині полюбляє задачі розвязувати.  А які саме? Хочете знати?
1.      По річці плавало 2 качки і 6 каченят. На скільки більше було каченят, ніж качок?
2.      Вчора я зловив 4 карасики, а сьогодні – 3. Скільки всього рибок я зловив?
3.      На березі росте 5 берізок, 2 осички і 2 верби. Скільки всіх дерев росте на березі річки?
(Учні записують розвязки задач у зошити)

V. Гімнастика для очей
Оченята роблять вправи:
Вліво, вправо, вліво, вправо.
Потім вгору, потім вниз
Оченятами дивись
(Рухи очима протягом 2 хв.)

VI. Задачі з логічним навантаженням – Слайд № 10
- Півник та мишенята Круть та Вертьприготували для вас цікаві логічні завдання і проведуть вікторину.
1. 2 коні пробігли в одній упряжці 10 км. Скільки кілометрів пробіг один кінь?
2. У сімї 7 братиків, і у кожного по одній сестрі. Скільки дітей у сімї?
3. Маса гуски, що стоїть на одній нозі, 2 кг. Якою буде маса гуски, якщо вона стане на 2 ноги?
4. Що легше: кілограм вати або кілограм заліза?
5. Одне яйце варять 4 хв. Скільки хвилин треба варити 6 яєць?
(Визначаємо переможця)

VII. Слайд № 11
-          Мальвіна просить пригадати прислівя, де зустрічаються числа. Діти відповідають:
1.      Один за всіх, всі за одного.
2.      За двома зайцями поженешся, жодного не зловиш.
3.      Не май 100 рублів, а май 100 друзів.
4.      Семеро одного не чекають.
5.      Одна книга 1000 людей вчить.
Вчитель додає:
1.      Брехуну вірять не більше 1 разу.
2.      У ледаря всі 10 пальців байдикують.
3.      Розум добре, а два – краще.
4.      Одного хороброго і 1000 боягузів не замінять.
5.      Сміливий вмирає 1 раз, а боягуз  - 1000 разів.

VIII. Фізкультхвилинка.
-          Буратіно пропонує трошки розімятись

Буратіно потягнувся,
Раз прогнувся, два прогнувся.
Руки в сторони розвів –
Мабуть, ключика згубив.
А щоб ключик той дістати,
Треба нам навшпиньки стати.
Всі за парти посідали
Знову вчитися почали.

IX. Цікава математика – Слайд № 12
1.      Лисичка-сестричка принесла нам цікаві задачі-ребуси «100» (слайд № 12). Відгадаймо їх.

Е 100 нія (Естонія)
Пі 100 лет (пістолет)
Ли 100 к  (листок)
Лисичка пішла від нас дуже задоволена.
2.      Вовчик-братик хоче погратися з нами в гру «Боротьба за цифру» (слайд № 13)
Складаю дві однакові таблиці.
Виходять 2 учні.
14
5
11
3
2
17
7
9
8
12
18
16
15
19
1
20
4
10
6
13

14
5
11
3
2
17
7
9
8
12
18
16
15
19
1
20
4
10
6
13

За командою ведучого вони починають голосно рахувати від 1 до 20. Кожний з учасників змагання називає голосно число лише тоді, коли знайде його в таблиці і покаже указкою. Виграє той, хто раніше назве останнє число.
3.      Кіт в чоботях пропонує нам таку задачу. Як в кімнаті розставити 5 стільців, щоб біля кожної з чотирьох стін стояло по 2 стільці.

X. Підсумок уроку
Королева.
-Увага! Увага! Починаємо репортаж з уроку математики в 1-Б класі. Сьогодні першокласники закріпили свої знання з додавання і віднімання в межах 10.
Сумлінно працювали всі учні.
Бажаємо школярам успіхів на шляху до знань і чекаємо нових повідомлень. Всі казкові герої лишились задоволені вашими знаннями з математики і будуть з вами дружити.
Дякуємо за увагу!
Ось і уроку кінець,

Хто працював, той молодець!

Робота з обдарованими учнями
Додаткове заняття з математики
Тема: Додавання і віднімання в межах сотні. Розв’язування задач.
Мета: закріпити вміння учнів розв’язувати приклади на додавання і віднімання в межах 100, удосконалювати вміння розв’язувати задачі, розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність, виховувати старанність, працелюбність.
Тип уроку: нестандартний урок-змагання
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми уроку
-          Сьогодні ми проведемо незвичний урок математики. Урок-змагання із звірятами
лісової школи. У вас урок буду вести я, а хто ж веде урок у звірят? Для цього відгадайте загадку.
Що воно за дивна птиця?
Світла денного боїться.
Дзьоб крючком, великі очі
І не спиться їй щоночі.
-Ху-ху-ху! – кричить-співа.
Відгадали? Ні? … (Сова)
-          Так, це мудра Сова. Сьогодні ми з нею порівняємо, хто знає математику краще: ви, учні 1 класу, чи звірята лісової школи.
Звернення Сови до учнів.
Вітає мудра вас Сова.
Навчаю учнів також я;
Не хлопчаків і не дівчат, -
Пташок, комах, також звірят.
Усі вони старанні, здібні,
Завжди уважні і активні.
Лічили вчора в лісі ми,
Сьогодні порахуйте й ви.
Завдання вам передаю.
Бажаю успіху. Угу!
ІІІ. Розвиток знань і навичок учнів
1.      Розминка
-          Скільки хвостиків у трьох зайчат?
-          Скільки лапок у двох вовчиків?
-          Скільки вушок у чотирьох білочок?
-          Скільки місяців триває зима?
-          Назвіть другий день тижня.
-          Назвіть парні числа від 1 до 20.
-          Назвіть непарні числа від 1 до 20.
-          Чи може іти дощ 2 дні підряд?
-          Молодці! Перше завдання виконали правильно і учні, і звірятка. Переходимо до другого завдання.
2.      Усна лічба
А) На горбочку біля озера росте 5 берізок, 4 дубочки і 3 осички. Скільки всього дерев росте на горбочку?
13
12
4
3
5
2
19
3
14
4
Б)

15
 




                                                         
-          Які геометричні фігури ви бачите?
-          Знайдіть суму чисел в кружечках (20)
-          Знайдіть суму чисел в трикутниках. (20)
-          Знайдіть суму чисел в чотирикутниках (20)
-          Порівняйте знайдені суми.
-          Знайдіть суму відповідей.
-          Порівняйте числа в п’ятикутниках.
-          Завдання ви всі виконали вірно. Так що вперед до виконання нових завдань.
В) Математичний диктант
Шість збільшити на 10
Дев’ятнадцять зменшити на 5
До 13 додати 7
Від 20 відняти 6
На скільки 19 більше від 7?
На скільки 6 менше від 20?
Перевірка: 16, 14, 20, 14, 12, 14
-          Відповіді вийшли однакові, що  у дітей і у звірят.
-          Отже, заслужили відпочинок.
Фізкультхвилинка
Пташка високо літає,
Зайчик високо стрибає,
Тихо лис десь пробіжить,
Їжачок в траві сидить.
Десь в барлозі спить ведмідь,
Всіх звіряток цих любіть.
IV. Розв’язування прикладів
1.      «Хто швидше нагодує зайчика?»
Слід нагодувати зайчика морквою. На морквинах приклади. Знайди приклади з відповіддю 20 і віддай їх зайчику.
15+5
16+2
13+7
20-0
15+4
10+10
30-10
7+3
 







Діти вираховують і записують в зошити тільки ті приклади, відповідь яких 20.
Перевірка. Ой, допустили помилку. 2 учні і 3 звірят. Поки що перемагають учні.
2.      «Допоможіть білочці назбирати грибочків».
Їстівні тільки ті гриби, відповідь яких парне число.
8+4
7+6
20-6
8+9
9+5
16+2
18-3
10+8
 





Перевірка. Так, у білочки повен кошик грибочків. Всі молодці.
3.      «Нарвіть букет квітів»
10+5
Вибирайте ті квіти, в яких відповідь 15.
20-5
7+8
16-4
19-4
11+3
14+1
 





Подаруймо ці квіти Софійці. Адже в неї сьогодні день народження.

-          Над лісом пропливають хмаринки. Якщо ми розв’яжемо приклади на них, то дощику не буде. Хочемо дощику чи сонечка?
4.      «Розв’яжіть приклади в хмаринках»
60-30
20-10
40-20
15-5
70-40
50-20
30-10
 



                                                


-          Всі приклади розвязані. Над лісом світить сонечко. Урок продовжується. Позмагаємось?
5.      Конкурс «Хто швидше?»
12-4+2=                             13-4+1=
8+10-6=                              7+10-5=
10+5-4=                              10+6-5=
Взаємоперевірка. Визначення переможців.
Пальчикова гімнастика
«Зайчики-моргайчики»
Кожним пальцем по черзі давати щигля.
Зайчики-моргайчики,
мої любі пальчики.
Щиглика злякалися
І порозбігалися.

V. Розв’язування задач.
1.  За одну добу сова зїдає 20 гризунів-шкідників зерна. Скільки гризунів знищить сова за 2  
      доби? 3 доби? 4 доби?
       Записи в зошитах: 20+20=40 (гр.)
                                20+20+20=60 (гр.)
                                20+20+20+20=80 (гр.)
3.      Шпак живе 10 років. Це на 20 років менше, ніж живе полярна качка. Скільки років живе полярна качка?
4.      Крокодил Гена ніс валізу масою 20 кг і Чебурашку, маса якого на 5 кг більша від маси валізи. Скільки важить Чебурашка? Скільки всього кілограмів ніс Гена?
Учні задачі розв’язали правильно, а звірята зробили 2 помилки. Отже, перемагають учні.

VI. Задачі з логічним навантаженням.
1.      Три білочки збирали грибочки. Перша зібрала більше за другу, але менше за третю. Хто з білочок назбирав грибочків найбільше, а хто найменше?
2.      Вовк, лисиця та ведмідь змагалися з бігу. Хто яке місце посів, коли відомо, що вовк прибіг раніше лисиці, а лисиця передостанньою?
-          Ой, що трапилося! Звірята знову одної задачі не розв’язали! А учні молодці! Всі задачі з правильним розвязком.
VII. Підсумок уроку
-          Чи сподобався вам цей урок?
-          Що вам найбільше запам’яталося?
-          Привітаймо учнів 1 класу з перемогою, а звірятам побажаймо успіхів у навчанні.




Немає коментарів:

Дописати коментар