Така дісталась вже нам робота, є в ній і радість, є й турбота, є вічний пошук, безсонні ночі, та гріють душу дитячі очі.

"Особливості застосування інтерактивних технологій навчання на уроках математики"


«Особливості застосування


                                                            Підготувала                                                           вчитель початкових класів                                                   Романюк Г. А.

3 клас
Тема уроку. Додавання і віднімання круглих сотень. Додавання і віднімання круглих десятків з переходом через десяток.
Очікувані результати.
Після цього уроку учні зможуть:
-                     усно додавати і віднімати круглі сотні та круглі десятки;
-                     застосовувати правила усного віднімання та додавання трицифрових
чисел до розв'язування текстових задач;
-                     за клітинками у зошиті намалювати прямий кут;
-                     краще формулювати запитання до умови задачі.
Обладнання: мультимедійний проектор або
кодоскоп (графопроектор).
План уроку.
І. Вступна частина уроку (7 хв).
1.   Актуалізація опорних знань.
2.    Мотивація навчальної діяльності.
3.    Оголошення теми і очікуваних результатів.
II.    Основна частина уроку (33 хв).
III.    Підсумкова частина уроку (5 хв).
1.   Підбиття підсумків уроку.
2.    Оцінювання.
3.    Завдання додому.
Хід роботи
І. Вступна частина уроку.
1.   Актуалізація опорних знань (4 хв).
"Робота в парах
Вчитель пропонує учням самостійно виконати завдання № 554 (4 хв).
Запиши кожне число у вигляді суми розрядних доданків: 678, 540, 309,
333.
Зразок. 386 = 300 + 80 + 6, 408 = 400 + 8.
Потім пропонує сусідам по парті обмінятися зошитами і зробити взаємоперевірку.
Презентація результатів відбувається в загальному колі. Вчитель пропонує по одному учню з пари, передаючи уявний мікрофон, представити розв'язання одного завдання. Вчитель (передаючи уявний мікрофон першому представнику) пропонує починати відповідь на розв'язання завдання словами: "Я вважаю
Наступний учень, якщо згодний з відповіддю, каже: "Я теж так думаю" і переходить до пояснення наступного прикладу. У випадку, коли учень не погоджується з відповіддю свого попередника, то каже: "На мою думку ..." і доводить правильність своєї думки, після чого передає мікрофон наступному учнем Якщо представлення завдань завершиться і залишаться представники пар, які не брали участі і обговоренні, то вчитель їх запитує, чи погоджуються вони з тими відповідями, які прозвучали. Якщо виявиться, що хтось із учнів не погоджується, то йот дається "мікрофон" і він обґрунтовує, чому саме він не згодний з тією чи іншою відповіддю. Тоді вчитель звертається до учнів класу і запитує, чи правильне міркує їхній однокласник. Якщо так, то відповіді цього учня вважається правильною.
2. Мотивація навчальної діяльності (2 хв).
Вчитель. Як ви думаєте, чи потрібні людині
в житті уміння додавати і віднімати числа виду: 200 + 700, 800 - 300, 60 + 90, 120 - ЗО, тобто додавання і віднімання круглих сотень та додавання віднімання круглих десятків з переходом через десяток? Наведіть приклади. Чи цікавить вас, як виконувати обчислення такого виду?
3. Оголошення теми уроку та очікуваних результатів (1хв).
а)  "Міні ажурна пилка” (9 хе).
Вчитель. Для виконання завдання №555 об'єднайтеся в групи по чотири учні (по дві парти що стоять одна за одною).
№ 555. Розглянь записи й поясни кожний спосіб обчислення.
200+700=900

800-300=500
2 сот.+7 сот.=9 сот.

8 сот.-З сот.=5 сот.


60+90=150

120-30=90
6 дес.+9 дес.=15 дес.

12 дес.-З дес.=9 дес.

Учні, що сидять у четвірках ліворуч, самостійно аналізують спосіб обчислення (по одному запису):
1-         й учень: 200 + 700 = 900;
2                                                 сот. + 7 сот. = 9 сот.;
2-         й учень: 60 + 90 = 150;
6 дес. + 9 дес. = 15 дес.
Учні, що праворуч, аналогічно працюють над іншими двома завданнями:
3-         й учень: 800 - 300 = 500;
8 сот. - 3 сот. = 5 сот.;
4-         й учень: 120 - 30 = 90;
12 дес. - 3 дес. = 9 дес.
Всі учні готуються пояснити спосіб обчислені сусідові, що сидить поруч.
2-          й крок (2 хв).
Вчитель. Представте, будь ласка, свій спосіб розв'язання сусідові по парті, тобто розкажіть один одному про розглянутий вами спосіб обчислення. Починають пояснювати учні, що сидять ліворуч, а потім ті, які праворуч. Якщо ви не погоджуєтеся з тим, як пояснює розв'язання завдання ваш товариш, то доведіть, у чому він помиляється. Схематично процес взаємодії учнів виглядатиме так:



1
2
2
1
 













3-          й крок (2 хв).
1-            й учень пояснює розв'язання завдання, яке він почув від 3-го учня, другому учневі (що сидить позаду нього), потім 2-й учень пояснює розв'язання завдання, яке йому передав 4-й учень. Аналогічно в парі працюють 3-й учень з 4-м учнем.
4-          й крок (2 хв).
Потім учні повертаються, до попередніх пар і знову 1-й учень з 3-м учнем обмінюються розв'язаннями завдання, які отримали відповідно від 2-го та 4-го учнів. У цей час 2-й учень з 4-м учнем теж обмінюються розв'язаннями завдань, які отримали відповідно від 1-го і 3-го учнів у процесі попередньої роботи.
5-         й крок (2 хв).
Представлення результатів у загальному колі.
Вчитель. А тепер визначте по одному представникові з кожної групи, який продемонструє один із розглянутих вами прикладів у загальному колі. Учні-представники повинні стежити за тим, щоб не повторювати приклад, який уже розглядався, і представляти завдання не своє, а одного з учнів групи.
Як і в попередньому завданні, учні, які не брали участі в обговоренні, в разі незгоди з відповідями, які прозвучали, обґрунтовують свою думку.
б)  "Мікрофон " ( 2хв).
Вчитель. Щоб закріпити набуті нами знання, розв'яжемо усно завдання № 556.
№ 556. 1000 - 700 640 - 600 900 - 400 - 200 300 + 300 640-40 500+ 100-300
Передаючи учневі уявний мікрофон, учитель пропонує починати , відповідь на розв'язання завдання № 556 словами: "Я вважаю ..." Наступний учень, якщо згоден з відповіддю, то каже: "Я теж так думаю" і переходить до пояснення наступного прикладу. У випадку, коли учень не погоджується з відповіддю свого попередника, то каже: "На мою думку..." і доводить правильність своєї думки, після чого передає мікрофон наступному учневі.
в)  "Робота в парах" (6хв).
Учитель пропонує виконати завдання № 557 в парах (з учнями, що сидять за однією партою), (4, 5 хв).
№ 557.80 + 80 120-50 130-60 + 80 45:5:3 30 + 90 180-90 170-(20+ 60) 3x3x9
Вчитель. Спочатку обговорюєте розв'язання прикладу з товаришем, а потім записуєте в зошити. Хто з учнів бажає показати на дошці зразок запису прикладу 130 — 60 + 80? (Виконується запис на дошці).
Представлення розв'язання № 557 у загальному колі за описаною вище методикою (1,5 хв).
г)  "'Двачотиривсі разом " (7 хв).
Вчитель. Застосуємо набуті нами вміння і навички додавання та віднімання круглих сотень до розв'язання задач. Спочатку самостійно уважно прочитайте умову задачі № 558 і усно її розв'яжіть. Після цього обміняйтеся своїми міркуваннями з товаришем, що сидить поруч за партою (2 хв).
Господиня купила 500 г ковбаси, а масла - на 300 г менше. Знайди масу всієї покупки.
Далі за вказівкою вчителя учні об'єднуються в групи по 4 особи (по дві парти, що стоять одна за одною).
Вчитель. Висловіть свої пропозиції щодо шляху розв'язання цієї задачі у створених групах. Починають учні, які сидять ліворуч першими (попереду) в межах четвірки, а тоді ті, хто сидить за ними, далі - учні, які сидять праворуч попереду і нарешті ті, хто сидить за ними. У випадку, коли ви дійдете спільної згоди, запишіть розв'язання у зошити (3 хв).
Представлення результатів у загальному колі (із записом на дошці), (2 хв).
Вчитель. Далі, працюючи аналогічно за технологією "два — чотири — всі разом", розв'яжемо творче завдання № 559 (3 хв).
У першому баку 40 л води, а в другому — 30 л. З них відлили 20 л води. Про що можна дізнатися за цими даними?
Представлення результатів виконання завдання в загальному колі.
Вчитель. Представник однієї групи формулює запитання до задачі, представник іншої говорить, чи можна зразу відповісти на запитання, якщо ні, то про що треба спочатку дізнатися, представник третьої — яку дію для цього треба зробити, четвертої — про що нарешті можна дізнатися, а п'ятої — яку дію треба виконати, щоб відповісти на це запитання. Якщо груп менше, то деякі питання можна об'єднати.
Вчитель. Працюючи далі за технологією "Два - чотири - всі разом", розв'яжемо задачу з логічним навантаженням № 561 (3 хв).
У кілограмовому металевому зливку 700 г срібла. Решта маси мідь. На скільки грамів більше у зливку срібла, ніж міді?
Учитель пропонує обговорити розв'язання спочатку в парах, тоді в четвірках, а після представлення розв'язання у загальному колі записати його самостійно в зошит.
"Обговорення проблеми в загальному колі".
Вчитель проектує завдання № 560 на екран (3 хв).
Скільки всього кутів зображено на малюнку? Покажи вершину і сторони кожного прямого кута. За клітинками у зошиті побудуй прямий кут.

 











За пропозицією вчителя один з учнів уголос читає умову завдання. Тоді вчитель пропонує учням за бажанням відповісти на поставлене запитання. Учні висловлюються доти, поки немає в них інших ідей.
Вчитель:
        А як нам перевірити, чи відповідь правильна (або чия відповідь правильна)? (Можна скористатися косинцем).
    Хто покаже вершини і сторони прямих кутів, зображених на екрані?
    Хто бажає на дошці зобразити прямий кут?
Решта учнів виконують рисунки в зошитах. III. Підсумкова частина уроку.

1.   Підбиття підсумків уроку (1 хв).
Вчитель звертає увагу учнів на очікувані результати уроку і, передаючи уявний мікрофон, запитує:
    Що ми робили на уроці?
    Чи досягай ви особисто очікуваних результатів? Чому ви так вважаєте?
    Що могло б бути організовано краще? Корисніше?
    Над якими навичками, вміннями ще треба працювати?
2.    Оцінювання (2 хв).
Вчитель пропонує самостійно записати на планшетах відповіді до прикладів, які спроектовані на екран або завчасно записані на закритій частині дошки: 300 + 400; 700 + 200; 500 + 400; 700 - 200; 800 - 600; 50 + 70; 40 + 80; 170-90; 150- 70.
3.     Домашнє завдання (2 хв): № 562, 563, с. 85 (прочитати одному з учнів уголос умову задачі № 563 і провести роботу над вивченням її змісту).
№562
1)      800-(500-200) 140-90 150-80-20 800 - 500 - 200 80 + 50 50 + 70 + 90
2)       8м — 5м — 2м Здм + 2см Зм + 2см
130км

50км ------------
?
<------------------------ ►
40км
Ч' ■ ■ ---- ------- ►



Тема уроку. Додавання і віднімання круглих сотень і круглих десятків. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці.
Очікувані результати.
Після цього уроку учні зможуть:
     впевненіше додавати та віднімати круглі сотні і круглі десятки;
     розв'язувати розширені задачі на зведення до одиниці;
     краще оперувати логічним міркуванням. Обладнання: мультимедійний проектор або кодоскоп (графопроектор).
План уроку.
І. Вступна частина уроку (10 хв).
1.   Активізація опорних знань.
2.    Мотивація навчальної діяльності.
3.    Представлення теми і очікуваних результатів.
II.    Основна частина уроку (29 хв).
III.    Підсумкова частина уроку (5 хв).
1.   Оцінювання (3 хв).
2.    Підбиття підсумків уроку (1 хв).
3.    Завдання додому (2 хв).
Хід роботи
І. Вступна частина уроку.
1 . Актуалізація опорних знань.
а)  "Мікрофон ".
Учитель, передаючи уявний мікрофон, пропонує учням представити розв'язання (відповіді) домашнього завдання № 562 (2 хв).
800 - (500 - 200) 140-90 150- 80-20
800 - 500 - 200 80 + 50 50 + 70 + 90
8м - 5 м - 2 м 3дм + 2см 3м + 2см
Вчитель. У тому випадку, якщо маєте іншу відповідь, то піднімаєте руку
і,  отримавши дозвіл, обґрунтовуєте її.
Після представлення результатів завдання № 562 вчитель проектує графічне зображення умов задач № 563, яку учні розв'язували вдома, на екран і пропонує одному з учнів прочитати умову задачі.
№ 563. Відстань між двома пристанями 130 км. Від цю пристаней назустріч один одному пливуть 2 теплоходи. Як відстань буде між ними, коли один пройде 50 км, а другий -40 км?


130км



50км ------------- *•

?

40км

Вчитель. Щоб відповісти на запитання задачі, про що спочатку ви дізналися?
Вчитель надає слово одному з бажаючих відповісти учнів, наголосивши на тому, що відповідь наступного учня повинна починатися словами: "Я теж так думаю", якщо він згоден з відповіддю, або "На мою думку, в першій дії треба знайти ..." та обґрунтовує свою думку і т.д.
-     Хто може запропонувати інший варіант? Після того, як учні знайдуть спільне рішення, вчитель запитує:
-      Про що ви дізналися в першій дії? У наступні дії? Як ви знайшли відповідь? Чи є в когось із учні інший варіант відповіді? (3 хв).
Спроектувавши на екран приклади: 600 - 20; 700 + 300; 560 - 60; 880 - 800, вчитель пропонує розв'язати їх усно і представити з поясненням у загальному колі (2 хв).
Передаючи учням уявний "мікрофон", учитель пропонує (3 хв): 1) порахувати десятками від 100 до 200; від 900 до 1000; 2) виконати завдання №564 (усно).


№564
Доповни до 100.        Зменш на 40.





50
70
80
20
10
40

40
100
140
110
120
130







Перед виконанням завдання вчитель зауважує, що наступний учень, який взяв "мікрофон", повинен підтвердити, чи правильно порахував попередній учень від 100 до 200, а тоді приступати до наступного завдання. Аналогічно, учень, який має почати виконувати завдання №564, повинен сказати, чи правильно порахував його попередник від 900 до 1000 і т.д.
2.    Мотивація навчальної діяльності (мікрофон) - усно.
Вчитель. Чи є у вас потреба вдосконалити свої вміння додавати і віднімати круглі сотні та круглі десятки?
3.    Представлення теми і очікуваних результатів уроку.
"Броунівськийруху групах".
Виконати завдання № 565.
№ 565.
120-80 500 + 400 130-90 130-60-20
12- 8 50 + 40 70 + 70 345 -40-5
Для організації роботи вчитель пропонує учням об'єднатися по 4 парти, що стоять одна за одною. Для зручності учнів, що сидять ліворуч в межах одні­єї групи, умовно пронумеруємо 1, 2, 3, 4, а тих, що праворуч — відповідно 5, 6, 7, 8. Учням, що сидять за першою партою (1-му і 5-му) вчитель пропонує розв'язати по два однакові приклади першого стовпчика, які роздруковані на окремих картках, а тим, що за другою партою (2-му і 6-му) - приклади другого стовпчика, за третьою (3-му і 7-му) — третього і за четвертою (4-му і 8-му) — четвертого стовпчика.
Ліва сторона
1-                            й учень: 120 - 80,12 - 8.
2-                             й учень: 500 + 400, 50 + 40.
3-                             й учень: 130 - 90, 70 + 70.
4-                             й учень: 345 - 40 - 5, 130 - 60 - 20.
Права сторона
5-                             й учень: 120 - 80,12 - 8.
6-                             й учень: 500 + 400, 50 + 40.
7-                             й учень: 130 - 90, 70 + 70.
8-                             й учень: 130 - 60 - 20, 345 - 40 -5.
Спочатку вчитель пропонує розв'язати їх самостійно, тоді учні, що сидять за одною партою, обмінюються зошитами і роблять взаємоперевірку. Далі "ліві" учні залишаються на місці, а "праві" зі своїми зошитами рухаються, пересідаючи на наступну парту, що за ними і, обмінявшись картками, розв'язують завдання, які там є, роблять взаємоперевірку та, забравши свою картку, рухаються далі доти, поки кожен учень не попрацює з чотирма учнями і не розв'яже всі 8 завдань.
Рефлексія.
"Мікрофон
Учитель, передаючи уявний мікрофон, пропонує кожному учневі відповісти на запитання: "Чи сподобалася вам така робота? Як ви почувалися? Що корисного взяли для себе, працюючи з кожним учнем?
"Міні ажурна пилка" (7хв).
Вчитель. Об'єднайтеся будь ласка в групи по чотири особи (по дві парти, що стоять одна за одною) і складіть, спочатку самостійно, по одному аналогічному прикладу до тих, що ви тільки що розв'язували (1 хв). Обміняйтеся прикладами з товаришем, що сидить поруч (1 хв). Розв'язавши їх, обміняйтеся вже тими двома прикладами, які у вас записані в зошиті, з товаришем, що сидить позаду (попереду) вас у межах вашої групи і розв'яжіть їх (2 хв).
Представлення результатів завдання у загальному колі (3 хв).
Вчитель, передаючи уявний мікрофон, пропонує кожному учневі представити один із прикладів свого товариша по групі, стежачи за тим, щоб приклади не повторювалися.
"Двачотиривсі разом
Вчитель. Користуючись технологією "Два — чотири - всі разом", розв'яжемо задачу №568 (5 хв).
№ 568. Від сівби насіння кавунів до збирання врожаю кавунів минає 150 днів, для динь цей строк на 10 днів менший, ніж для кавунів, а для картоплі — на 20 днів менший, ніж для динь. Скільки минає днів від садіння картоплі до збирання її врожаю?
Вчитель. Спочатку самостійно уважно прочитайте умову задачі і усно її розв'яжіть. Після цього обміняйтеся своїми міркуваннями з товаришем, що сидить поруч за партою (2 хв).
Далі за вказівкою вчителя учні об'єднуються в групи по 4 особи (по дві парти, що стоять одна за одною).
Вчитель. Тепер висловіть свої пропозиції щодо шляху розв'язання цієї задачі у створених групах. Починають висловлюватися учні, які сидять ліворуч першими (попереду) в межах четвірки, а тоді ті, хто сидить за ними, далі — учні, що сидять праворуч попереду, і нарешті ті, хто сидить за ними.
Представлення розв'язання в загальному колі.
Вчитель. Щоб відповісти на запитання задачі, про що треба спочатку дізнатися? (Надається, право відповісти представнику однієї з груп). Як ми про це можемо дізнатися? (Слово надається представникові наступної групи). Про що далі можна дізнатися в задачі? (Відповідає представник третьої групи). Що треба зробити, щоб відповісти на запитання задачі? (Відповідає представник четвертої групи).
Якщо залишилися групи, які не брали участі в представленні результатів, то вчитель їх запитує, чи погоджуються вони з таким розв'язанням. 1 взагалі, після кожної відповіді варто запитувати учнів, чи всі згодні з такою відповіддю.
Коли учні дійдуть спільної згоди, тоді розв'язання задачі записують у зошити.
Вчитель пропонує аналогічний хід роботи над розв'язанням задачі № 566 (5 хв).
№ 566. На першому верстаті майстриня за 8 год виготовила 16 м тканини. На другому верстаті за 1 год вона виготовляла на 2 м тканини більше, ніж на першому. Скільки метрів тканини виготовила майстриня на другому верстаті за 6 год?
Верстат
Виготовляють за 1 год
Кількість годин
Всього виготовили тканини
І
?
8
16 м
II
на 2 м більше
6
?

План розв'язування
1)    Скільки метрів тканини виготовляють за 1 год на першому верстаті?
2)     Скільки метрів тканини виготовляють за 1 год на другому верстаті?
3)     Скільки метрів тканини виготовили на другому верстаті за 6 год? Представлення розв'язання задачі з поясненням у загальному колі. Запис
За цією ж технологією "Два - чотири - всі разом" учитель пропонує учням виконати усно завдання № 567 (3 хв).
№ 567. Робітник за 3 год змонтував 18 дрилів. Скільки дрилів він змонтує за 2 год, якщо за кожну годину монтуватиме на 1 дриль більше, ніж раніше?
Розв'язання
1)        18:3  = 6 (д.);
2)     6 + 1=7(д.);
3)     7 х 2 = 14 (д.). Відповідь: 14 дрилів.
Представлення розв'язання задачі з поясненням у загальному колі. Запис розв'язання в зошитах - з коментуванням.
1.   Оцінювання.
Вчитель пропонує на аркуші паперу написати учням своє прізвище та ініціали, а нижче пронумерувати рядки від 1 до 6, в яких записуватимуть відповідь до завдання вчителя.
-    Оцініть себе по кожному з визначених напрямів від 0 до 2-х балів.
1.        Ви брали активну участь у роботі групи .
2.         Ви вносили вдалі пропозиції, які врахувала група (партнер)_.
3.         Ви надавали підтримку іншим учням, з якими співпрацювали, заохочували їх до роботи .
4.       Ви висували цілком нову ідею (новий підхід до розв'язання), що сподобався іншим_.
5.        Ви вдало узагальнювали думки інших і просували роботу групи вперед_.
6.    Ви доповідали класові про результати роботи_.
Всього балів_.
2.    Підбиття підсумків уроку.
Вчитель звертає увагу учнів на очікувані результати уроку і, передаючи уявний мікрофон (вибірково), запитує:
-    Чи досягай ви очікуваних результатів?
-    Що нового дізналися на уроці?
-    Над чим ще треба попрацювати?
3.    Завдання додому.
Виконати № 569, 570.
Звернути увагу на № 569, запитавши: "Хто зрозумів, як заповнювати клітинки квадратів?" Пояснити.
Вивчити умову задачі № 570.
18



15

6
27
12

40



50
10


60

48
6
36

30

24




№ 569. Заповни цікаві квадрати.


№ 570. Для вирощування квітів приготували 58 кг садової землі. У ній було 20 кг перегною, 9 кг попелу і 2 кг торфу, а решту маси становив пісок. Скільки було кілограмів піску?
Тема уроку. Розв'язування прикладів і задач ш вивчені випадки арифметичних дій (№ 619-625).
Очікувані результати.                                                                                       
Після цього уроку учні зможуть:
-                     впевненіше усно додавати та віднімати круглі трицифрові числа без переходу через десяток;
-                     знаходити невідомі компоненти операцій множення і ділення;
-                     досконаліше аналізувати умову задачі, самостійно її розв'язувати і формулювати запитання;
-                     логічніше висловлюватися.
-                     Обладнання: картка з умовами задач.
План уроку
I.       Вступна частина уроку (2 хв). Представлення теми та очікуваних результатів.
II.     Основна частина уроку (37 хв).
1.   Робота в парах (9 хв).
2.    Робота в парах змінного складу (21 хв).
3.    Два - чотири - всі разом (7 хв).
III.     Підсумкова частина уроку (6 хв).
1.   Підбиття підсумків уроку.
2.     Оцінювання.
3.     Завдання додому.
Хід роботи
I.                    Вступна частина уроку (2 хв).
Представлення теми та очікуваних результатів.
II.                 Основна частина уроку (37 хв).
"Робота в парах".
Вчитель. Для того, щоб удосконалити вміння додавати і віднімати круглі трицифрові числа без переходу через десяток та круглі двоцифрові з переходом через десяток, розв'яжемо із записом у зошитах приклади № 620 за варіантами (5 хв).
№ 620.   400 - 80         480 - (70 + 50)
210 + 90         970-(230- 120)
15 + 25:5           100-2x2x8
Ів. (Учні, що сидять ліворуч за партами). Розв'язати 1-й рядок прикладів і   1-й приклад 3-го рядка;
ІІв. (Учні, що сидять праворуч за партами).
Розв'язати приклади 2-го рядка і останній приклад.
Учні працюють 3 хвилини.
Вчитель. Обміняйтеся зошитами і зробіть взаємоперевірку та виставте свою оцінку (2 хв). Щоб повторити правила знаходження невідомих компонентів при множенні і діленні, розв'яжемо завдання № 623.
№ 623. Розглянь пари прикладів.
7x6 = 42         72:8 = 9     54:9 = 6
42:6 = 7         9x8 = 72     54:6 = 9
Що отримаємо, коли: добуток поділимо на другий множник; частку помножимо на дільник; ділене поділимо на частку?
На самостійне обдумування відповіді даються дві хвилини, після чого учні, що сидять праворуч за партою, відповідають, а ті, що ліворуч - їх слухають і, в разі необхідності, поправляють. Потім навпаки: учні, що ліворуч
               відповідають, а праворуч — слухають (3 хв).
Презентація відповіді в загальному колі ( 1 хв).
"Робота в малих групах" + "Навчаючи вчуся" з подальшою роботою в парах "Ажурна пилка ".
Учитель пропонує учням об'єднатися в 5 груп (за основу можна взяти розміщення учнів за партами: по дві або три парти) і кожній групі дає виконати єдине завдання на картці певного кольору, але для кожного учня на окремій картці.
1    група. № 619. Для паяння виготовили 130 г сплаву з олова і свинцю. Олова в сплаві було 20 г. На скільки більше в сплаві було свинцю, ніж олова?
2       група. № 621. У їдальні за місяць витратили 760 кг капусти і моркви разом. Моркви витратили 320 кг. Наступного місяця капусти витратили на 20 кг більше, ніж попереднього. Скільки кілограмів капусти витратили наступного місяця?
3    група. Школярі посадили весною на пустирі 160 берізок, а дубків на 40 саджанців менше. Скільки всього саджанців посадили школярі на пустирі?
4    г р у п а . За один день учень виготовляє 5 деталей, а майстер — у 4 рази більше. Скільки деталей виготовить майстер за 3 дні?
5      група. Відстань між містами 400 км. Автомобіль виїхав з одного міста в друге зі швидкістю 80 км/год. Скільки кілометрів залишиться йому проїхати після двох годин руху?
Спочатку учні розв'язують завдання в групах (4 хв). Потім розходяться і зустрічаються з учнями, які мають картки іншого кольору. До того ж, з кожним "кольором" раз, тобто з 4-ма представниками інших груп. Зустрівшись, вони обмінюються картками, розв'язують отримані задачі і роблять взаємоперевірку. Після цього з новою карткою учень рухається до "іншого кольору" і т. д., поки кожен з учнів не розв'яже всіх задач (13 хв).
У випадку виникнення труднощів власник картки зобов'язаний надати допомогу напарникові.
Після того, як час вичерпався (по закінченні роботи), учні повертаються у свої групи і в порядку, визначеному вчителем, представник з кожної групи презентує розв'язання однієї із задач, яку він виконав під час роботи в парах (4 хв).
"Двачотири—всі разом ".
Учитель пропонує виконати завдання № 622.
№ 622. Першого дня меблева фабрика за 7 год виготовила 28 крісел. Другого дня за 1 год фабрика виготовляла на одне крісло більше, ніж першого. За скільки годин фабрика виготовила 20 крісел другого дня?
Спочатку учні розв'язують самостійно (2 хв), тоді обговорюють відповіді на запитання в парах (1 хв) і, нарешті, в четвірках (1 хв). Презентація відповідей відбувається в загальному колі (Іхв). Після цього учні записують розв'язання в зошити (2 хв).
III.     Підсумкова частина уроку.
1.   Оцінювання (2 хв).
Учитель пропонує учням на аркуші паперу написати своє прізвище та ініціали, а нижче пронумерувати рядки від 1 до 6, в яких записати відповідь до завдання вчителя:
-    Оцініть себе за кожним з визначених напрямів від 0 до 2-х балів.
1)    Ви брали активну участь у роботі.
2)    Ви вносили вдалі пропозиції, які врахувала група (ваш партнер)_.
3)         Ви надавали підтримку іншим учням, з якими співпрацювали, заохочували їх до роботи .
4)       Ви висували цілком нову ідею (новий підхід до розв'язання), що сподобався іншим (партнерам)_.
5)    Ви вдало просували роботу групи вперед_.
6)    Ви доповідали класові про результати роботи_.
Всього балів_.
2.    Підбиття підсумків уроку (2 хв).
Вчитель звертає увагу учнів на очікувані результати уроку і, передаючи уявний мікрофон, запитує:
-    Чи досягай ви очікуваних результатів?
-    Що вам сподобалося в організації роботи?
-    Над чим ще треба попрацювати?
3.    Завдання додому (2 хв).
Виконати № 624, 625 (запитати, чи не забули учні, як знаходити периметр).
№ 624. Постав знаки дій, щоб рівності були правильними.
60 □ 20 = 40 12 □ 3 □ 8 = 32 18 □ 6 □ 5 = 15.
№ 625. Побудуй у зошиті такі трикутник і прямокутник, як на малюнку. Знайди периметр кожної фігури.






Література
1.                 Богданович М. В . Математика: Підруч. Для 2 кл. - Освіта, 2002.-160 с.
2.    Богданович М.В. Математика: Підруч. Для 3 кл - Освіта, 2002. -160 с.
П о м е т у н О . І. та ін. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук, метод, посіб. / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. За заг. ред. О.І. Пометун.—К.: Вид-во А.С.К., 2004. - 192 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар